Nanny diaries in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vivian Berg - WaarBenJij.nu Nanny diaries in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vivian Berg - WaarBenJij.nu

Nanny diaries in Thailand

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

04 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Sa-wat-dee Kah (hallo) lieve mensen,

Ik zit hier nu 4 dagen, en ik denk dat ik al een boek kan schrijven met wat ik allemaal heb meegemaakt, maar ik probeer het iets korter te houden! :)

Na een emotioneel afscheid was het dan echt zo ver, ik vloog van Schiphol Amsterdam naar Heathrow Airport in Londen. In Londen moest ik 9.5 uur wachten, en ik kan je vertellen, my lord, dat is echt lang. Vooral wanneer er winkels zijn zoals: Burberry, Dolce & Gabanna en Gucci, niet heel erg voor mijn portemonnee dus. Wanneer je trek hebt kan je heerlijk aan de oesters of kaviaar of je kan aanschuiven voor een heerlijk 5 gangen menu in Gordon Ramsay's restaurant. Hallo, waar is de Mcdonalds???? Deze 9.5 uur heb ik uitgezeten met koffie van de Starbucks(jeej)!, en met m'n muziek en met m'n boterhammen met kaas meegenomen van thuis(waar overigens niets mis mee is hoor :)).

Om 22:00 vloog ik van Londen naar Bangkok, de reis verliep voorspoedig en ik vermaakte me prima met ruime keuze aan films en muziek. En gelukkig kon ik wat slapen. Om 16:00 kwam ik aan in Bangkok, daar wachtte een vrouw(ongeveer de helft van mijn lengte) van immigratie op me, ze zou me door de paspoortcontrole helpen en ze zou met me wachten op m'n bagage. Mijn gewone koffer kwam al vrij snel, maar mijn gitaarkoffer waren ze kwijtgeraakt! Heb ik weer, maar goed, wat formulieren ingevuld en uiteindelijk hadden ze mijn gitaarkoffer gevonden, hallelujah, praise the lord!

Van het vliegveld werd ik opgehaald door Charlotte en de chauffeur. Charlotte komt uit Frankrijk en is het andere au pair meisje. Heel lief meisje, en ik kan het heel goed met haar vinden. Aangekomen in het appartement heb ik kennisgemaakt met Rosska(het kind) en Tasi en Jan (de ouders). Het zijn hele lieve mensen, en ik voelde me al vrij snel op m'n gemak. Ik werd verwelkomd door een Thaise massage, want door een lange zit in het vliegtuig waren ze bang dat ik trombose zou krijgen??? Maar goed, Thaise massage, dat laat ik me natuurlijk geen 2e keer zeggen! :)

De volgende dag heb ik met Jan en Tasi, Rosska naar school gebracht. Verder gingen we ontbijten en hebben we m'n rooster besproken. Ik breng Rosska naar school in de ochtend. Van 8 uur tot 2:15 ben ik vrij. Dan haal ik hem weer op van school, breng hem naar z'n dagelijkse activiteiten, help hem met z'n huiswerk, kook voor hem(simpele dingen: rijst, ei, kipnuggets, pizza, sushi(omg:)) en bruine kip(gewoon ''beef'', maar dat weet hij niet hihi.)), en om 21:00 breng ik hem naar bed. Mijn vrije dag is op donderdag en meestal ben ik in het weekend ook vrij, maar dat hangt ervan af. Ik hoef niet schoon te maken, want ze hebben een schoonmaakster. Je kan dus niet zeggen dat ik het hier heel zwaar heb.. haha.

Jan had VIP tickets gekregen voor de finale van WTA Tennis in Pattaya van z'n werk. (Maria Kirilenko vs. Sabina Lisicki). Ik was er 2 dagen en gelijk had ik m'n eerste tripje! Zaterdagochtend vertrokken we met het gezin en Charlotte naar Pattaya (2 á 3 uur rijden van Bangkok). Daar verbleven we in een heel mooi resort, we hadden ons eigen huisje met een privé strand. Ik schrijf dit alsof het heel normaal is, maar ik moet wel heel vaak moeite doen om niet de hele tijd ''oh my god'' of 'this is crazy'' uit te kramen, of gewoon met open mond toe te kijken, want ik voel me hier wel een beetje verwend. Ik wil me niet gedragen als een verwend nest, of doen alsof deze luxe de normaalste zaak van de wereld is, want ik weet dat dat het niet is. Maar deze mensen werken heel hard voor hun geld, en investeren het niet in de verkeerde dingen. Ze hebben een internationale school opgericht in Phuket en hebben ook een hotel opgericht in Phuket en hier in Bangkok runt de vader een reclamebureau(Chuo Senko).
Het resort waar we zaten heette: Cabbages and Condoms(haha). Er waren veel standbeelden gemaakt van condooms, en ze deelden er gratis condooms uit, dit zorgde voor leuke situaties: Rosskka: ''What is this?? Is this a balloon?'' - ''Ehhhhh, it is... sort of...''
Na 2 leuke dagen aan het strand, zwembad en bij de trampoline vertrokken we naar de tenniswedstrijd. Het was echt heel gaaf en een hele spannende wedstrijd. Maria Kirilenko was de winnares. Ze komt uit Rusland, en omdat Tasi ook Russisch is waren we heel fanatiek aan het supporten, en dat maakte de sfeer ook heel tof!

Die avond viel Rosska z'n tand eruit. Die mocht hij dus onder z'n kussen leggen voor de ''tandenfee''. Voor hij ging slapen ratelde hij eerst een wenslijst op met wat hij wilde hebben. ''Dear toothfairy, I want a new Wii game, if you can't get me that, it's okay, but please write a letter why you can't get me a new Wii game.'' Haha. Uiteindelijk kreeg hij 2000 baht onder z'n kussen, en dat staat gelijk aan ongeveer 50 euro. Dat melktandje is dus aardig wat waard!

Vanochtend heb ik Rosska naar school gebracht en daarna ben ik met Tasi naar het park gelopen, wat tegenover het appartement is. Ik kan heel goed met Tasi praten, en mag haar heel graag! Ik ga vanaf morgen elke dag nadat ik Rosska naar school heb gebracht, hardlopen en fitnessen in het park. Jaja, wie had dat ooit gedacht? :)

Ik houd jullie op de hoogte! En ik zal binnekort wat foto's plaatsen! :)

Heel veel liefs,
Vivian

Pop kan mai! :)


  • 04 Februari 2013 - 08:05

    Dorien:

    Vivian, ik lees je verhaal. Het lijkt me erg leuk om te doen. Lekker tussenin veel vrije uren, meer voor jezelf tijd besteden. Heel verl succes en plezier!! Liefs Dorine

  • 04 Februari 2013 - 10:00

    Shanina:

    Ahh superleeeuk! Am following you :)

  • 04 Februari 2013 - 12:51

    Lieke:

    Lieve Vief, wat ontzettend leuk om al jouw belevingen te lezen en toch een beetje mee te maken! Geniet ervan en maak veel foto's, haha. Liefs, Michelle, Myrthe en Lieke :)!

  • 04 Februari 2013 - 13:11

    Charissa:

    Hee Bofkont!
    Echt super om te lezen dat het goed gaat, dat iedereen aardig is en dat je zo wordt verwend!
    Het klinkt allemaal als een soort van droom (hahaha "Cabbages and Condoms" geweldig!!!)
    Geniet van alles en pas goed op jezelf!
    liefs Saar

  • 04 Februari 2013 - 15:00

    Terry:

    klinkt allemaal supergaaf vief! heel veel plezier daar!!!

  • 04 Februari 2013 - 23:34

    Diana:

    Hoi hoi lieve viv.
    Ik zit net je verslag te lezen en ben blij dat je goed aangekomen bent en het super naar je zin hebt.
    Je hebt al veel meegemaakt in die paar dagen dat je daar zit. Leuk hoor.
    Ik ga het allemaal volgen.

    Liefs Diana

  • 09 Februari 2013 - 15:14

    Hugo :

    Hoi meid,
    Fijn dat je het naar je zin heb.
    Ze hebben daar zeker geen fricandellen als bij opa Henk!
    Geniet er maar lekker van daar.
    Pas goed op jezelf en doe je best!
    We volgen je verhalen.
    groetjes uit dit koude kikkerland.
    Agnes en Hugo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 4020

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Mei 2013

Nanny diaries in Thailand!

Landen bezocht: