Nanny diaries in Thailand Part 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vivian Berg - WaarBenJij.nu Nanny diaries in Thailand Part 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vivian Berg - WaarBenJij.nu

Nanny diaries in Thailand Part 2

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

22 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Ik dacht ik schrijf weer eens een berichtje vanuit het warme Thailand. Ik zit hier nu precies 3 weken en 1 dag, ik begin al steeds minder te verdwalen in Bangkok, voor degene die mij kennen, weten dat dat een hele prestatie is! Aangezien ik zelfs op het metrostation Beurs in Rotterdam kan verdwalen.. :)

Na mijn tripje naar Pattiya ging het ‘harde’ werken dan echt beginnen. Tasi en Jan gingen voor een paar dagen naar Phuket om wat dingen te regelen voor de school en het hotel. Dit betekende dat ik een paar dagen alleen was met Rosska. In de dagen zijn we gaan zwemmen, naar het park gegaan, verstoppertje gespeeld, en hebben we op de Wii gespeeld. Ik dacht toch dat ik wel wat Super Mario skills had opgebouwd door jarenlange ervaring met Milan. Maar het tegendeel heeft zich bewezen...

En ja hoor, het was weer zover, Rosska was zijn tanden aan het poetsen, viel zijn voortand eruit! En alsof dat nog niet genoeg was, gaf ik hem ’s avonds zijn avondeten(rijst met kaviaar) viel zijn andere voortand eruit! Die nacht kwam de tandenfee langs en legde 4000 Baht(100 euro) onder zijn kussen. Maarrrrrrrrr, zijn tanden lagen er ook nog. ‘’This is really strange, the toothfairy never ever forgets to take the teeth with her’’, aldus Rosska. Het was erg donker en de ‘tandenfee’ kon de tanden onder zijn kussen niet vinden. De volgende nacht legde Rosska zijn tanden wéér onder zijn kussen, en ja hoor ook deze nacht kwam de tandenfee opdagen en legde nog eens 4000 Baht onder zijn kussen. Als ik mijn lang niet gebruikte rekenkunsten weer eens toepas. Is dat 200 euro voor 2 tanden, plus nog eens 50 euro van vorige week… Ik kan mij helemaal niet herinneren dat de tandenfee zo rijk was!?!?!

In het weekend ging ik met Rosska en Charlotte surfen en daarna zijn we gaan golfen op een dak van een gebouw midden in Bangkok. Nooit gedacht dat ik golfen leuk zou vinden, maar ik kan niet ontkennen dat ik een leuke dag heb gehad! Daarna zijn we met Rosska naar ’Funarium’ gegaan, dat is een soort speeljungle. Kleine tip: Ga hier NIET in als je claustrofobisch bent, kleine Aziaten ook haha..
Aardig sportieve dag gehad dus, en dat heb ik de volgende dag geweten ook! Spierpijn kreeg een hele nieuwe dimensie. Maar goed, wordt je hard van, zeggen ze!

Maandag was mijn vrije dag(jaja, ik hoor jullie al denken: ‘Heb jij niet altijd vrij’?). Na een beetje rond te hebben gelopen door Bangkok ben ik samen met Charlotte gaan lunchen en zijn we ’s avonds naar de bios gegaan. Binnenkort ga ik ook wat tours boeken zodat ik wat meer te zien krijg van Bangkok, dus mochten jullie nog leuke suggesties hebben, hoor ik het graag! :)

Vorige week was ik ook een hele ervaring rijker, ik ging met de taxi motor... Never ever again! Het voelde net alsof ik in Mario Kart zat, en ik ben net zo goed in Mario Kart als in Super Mario bros, en zoals je hebt gelezen, is dat niet heel goed. De taximotor rijdt tussen alle auto’s door en rijden zo hard dat ze alles nét ontwijken. In die rit van ongeveer 5 minuten heb ik wel een paar kruisgebedjes geschoten. Het verkeer is hier echt een drama. Zebrapaden zijn hier niet meer dan versiersels op de weg, want voorrang, daar doen ze niet aan. Mensen rijden hier als gekken. Soms vraag ik me af hoe ze ooit hun rijbewijs hebben gehaald. Maar op de hoek van de straat staat een kraampje die rijbewijzen verkoopt voor ongeveer 4 euro, dit verklaart een hele hoop…

3 weken(en 1 dag) zit ik hier, en aan de ene kant voelt het ook al als maanden. Ik heb hier al erg m’n draai gevonden en heb het heel erg naar m’n zin. Ik kan erg goed opschieten met Jan, Tasi, Charlotte en natuurlijk met Rosska. Rosska is echt een schatje. Ik kan zo om hem lachen, soms heeft hij uitspraken waarvan je denkt, jeetje hoe kom je daar nou bij. Liepen we in het park zei hij: ‘’You know, when we would not have to sleep, we could do much more things in a day, like playing more Wii games. But we have to be very careful, because if you don’t sleep, your face is going to be very ugly and you are going to be really tired.’’
Ook pak ik vaak m’n gitaar en zingen we samen. Zo hebben we gister een liedje geschreven, of we maken onze eigen uitvoering van ‘’Sexy and I know it’’. Ik zal het binnenkort wel filmen, zo schattig! Dus Daan, Erik, Remy en Robert, misschien heb ik hier wel een nieuwe aanwinst voor de band! :) hihi.

Bij m’n volgende blog zal ik ook wat foto’s plaatsen, als ik me niet vergis zei ik dat de vorige keer ook, maar goed, volgende keer echt, ha!

Vanmiddag vertrek ik naar Phuket voor een week, dus ga nog even verder met inpakken! :)

Heel veel liefs, Vivian




  • 22 Februari 2013 - 08:41

    Dorine:

    Ik volg je verhalen..je boft dat je zulke dingen mag meemaken... Ik ben nieuwsgierig naar de foto's tot volgende verhaal :-)

  • 22 Februari 2013 - 09:43

    Éva:

    Lieverd,
    Dat verklaart een hoop waarom ik soms opeens een onverklaarbare buikpijn heb in de dag. waarschijnlijk scheur je dan in de straten van Bangkok met een ongeleid projectiel... Zal ik toch maar een paar airbags en een helm in je pakket stoppen?
    Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's. Geniet van de komende week en blijf je je goed insmeren. Van de week hoorde ik in het nieuws dat de muggen zich niet meer laten afschrikken door DEET...Misschien hadden ze het niet over de muggen in Phuket. Duss..xxxxxxx ly .mama

  • 22 Februari 2013 - 09:48

    Nellie Le Heux:

    goed om te lezen dat ik niet de enige ben die geen richtingegvoel heeft :)


  • 24 Februari 2013 - 08:11

    Charissa:

    Ik ben zo blij dat alles goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt.
    Het klinkt net als een droom wat je allemaal mee mag maken!
    Ik ben benieuwd naar de foto's! :)
    Geniet van deze week!!
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1749
Totaal aantal bezoekers 4010

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Mei 2013

Nanny diaries in Thailand!

Landen bezocht: